Woningbouwvereniging Viverion heeft in een uitgebreide brief excuses gemaakt voor de trage afhandeling van klachten van een aantal Gijminkbewoners. Die hebben in hun nieuwe woningen kou, tocht- en vochtproblemen en vinden dat oplossingen te lang op zich laten wachten. In het schrijven, dat vandaag bij de bewoners op de mat is gevallen, legt de coöperatie uit wat de stand van zaken is en dat met name de communicatie met leveranciers van deuren en ventilatieroosters moeilijk verloopt.
De verschillende werkzaamheden zouden voor het eind van deze maand moeten zijn afgerond, maar dat heeft mede door die moeilijke communicatie vertraging opgelopen. Viverion erkent dat het in de afhandeling van klachten beter moet en vraagt bewoners in de brief zich tijdig te melden als er iets is. In andere media werd gerept van het bestaan van een klachtenlijst. Die zegt Viverion niet ontvangen te hebben. Over koudeproblemen in seniorenwoningen bestaat nog steeds onduidelijkheid. Daar zijn volgens Viverion ook twee onafhankelijke adviesbureaus het niet over eens waardoor ook daar nog geen directe oplossing kan worden geboden. “We gaan op korte termijn met beide adviesbureaus én de betrokken aannemer in gesprek om duidelijkheid te krijgen”, laat Viverion-manager Frank Kempkes weten.