Ziggo is vertrokken uit Goor, maar de modems die bij menig Gorenaar in huis stonden nog niet. Voormalige gebruikers van de internetprovider kregen de afgelopen dagen een brief op de deurmat, waarin gevraagd wordt de apparatuur van Ziggo binnen drie weken terug te sturen. Zo niet, dan brengt Ziggo een dikke veertig euro in rekening, aangezien de modem nog altijd eigendom is van de internetaanbieder. En dat zorgt deze vrijdag voor een massale toestroom aan pakketjes bij Primera de Bandijk in het Goorse stadshart. “Het is vandaag wel heel erg”, verzucht René Kamphuis, nadat hij wéér enkele pakketjes in ontvangst neemt. Bij het PostNL servicepunt in de winkel van de beide Rene’s stapelen de retour gestuurde modems zich hoog op, waarvan een enkeling ironisch genoeg is verpakt in een doos van Caiway, de vervanger van Ziggo. De verwachting is dat de modem-toren nog wel even kan groeien, daar er nog bijna drie weken de tijd is om de apparatuur van Ziggo retour te sturen.