Vervoerder Arriva gaat vanaf december volgend jaar het busvervoer in Twente en het treinvervoer op de lijn Zutphen-Hengelo-Oldenzaal verzorgen. Daarmee verdwijnen de treinen van Keolis en de bussen van Twents uit het Goorse straatbeeld. Arriva heeft het openbaar vervoer in Goor en omstreken voor in ieder geval vijf jaar gekregen. In deze periode wordt gewerkt aan verduurzaming van de treinverbinding Zutphen-Hengelo-Oldenzaal. Dit is het resultaat van de aanbesteding van de provincie Overijssel, waarbij Gelderland mede-concessieverlener is van de treinverbinding Zutphen-Hengelo-Oldenzaal…
Vervoerders Keolis en Arriva hadden een bod gedaan op de concessie Twente-ZHO. De offerte van Arriva kwam als beste uit de bus. In totaal gaat het om ruim 50 bus- en buurtbuslijnen en de treinverbinding Zutphen-Hengelo-Oldenzaal. Met de concessie is een subsidie van circa 27,5 miljoen euro per jaar gemoeid.
Met de gunning van de concessie Twente-ZHO aan Arriva krijgen de provincies een vervoerder die een volledige verduurzaming van het busvervoer in Twente aanbiedt. Er komt een volledig nieuwe elektrische busvloot.
Op de treinverbinding Zutphen-Hengelo-Oldenzaal gaat Arriva vernieuwd Lint-dieselmaterieel inzetten. Deze treinen zijn herkenbaar als Blauwnet en krijgen voorzieningen als wifi, een werkcoupƩ en een rolstoeltoegankelijk toilet. Op termijn moeten ook de treinen duurzaam gaan rijden.