Het is een landelijk stijgend probleem en ook in Goor zijn al diverse mensen het slachtoffer geworden van het ‘spoofing’ en WhatsApp-fraude. Internet-criminelen worden ook in Coronatijd inventief en gewiekst, zo ondervond ook een Gorenaar in de afgelopen week. Hij werd gebeld door een zogenaamde medewerker van de Rabobank over frauduleuze handelingen op zijn rekening. Hij moest zijn geld overmaken naar een ‘safe-rekening’ en raakte hierdoor bijna 2300 euro kwijt. Een man uit de Bentinkstraat werd het slachtoffer van WhatsApp-fraude die hém nog meer kostte.
Via de inmiddels veel gebruikte truc van iemand die zich voordeed als zoon en dringend geld nodig had raakte de Gorenaar iets meer dan 3200 euro kwijt. Een vrouw, woonachtig op de Blauwververij deed ook aangifte van WhatsApp-fraude. Zij trapte gelukkig niet in de truc van de ‘dochter met een nieuwe telefoon en een nieuw nummer’. De politie adviseert om ten allen tijde op de hoede te zijn en niet zomaar overal op in te gaan.